De 10 ori Blog

M-am tot uitat pe diverse bloguri în ultimul timp ca să pot să îmi fac o idee completă despre “De ce să-mi fac domn’e blog?” şi nu am ajuns la alte concluzii în afara celor pe care le aveam deja în cap. Ba mai mult, mi-am dat seama că unii îşi fac blog de pomana, adică ori îl încep, bagă un post şi apoi se pune praful pe el, ori scriu tot felul de chestii pe care nici ei nu cred că le înţeleg, copy-paste-uri de pe site-uri, nimic concret… Nu că blogul ar trebui să fie ceva formal… e ceva… dar nu aş putea să îl definesc într-un mod complet şi atot cuprinzător.

Revenind la tema propriu-zisă, na poftim vreo 10 motive, de care am menţionat într-un post anterior, pentru ca să “adopţi” un blog 😀

1.Pentru că aşa îţi poţi “testa” ideile cele mai bizare. În plus, poţi primi, ca bonus, feed-back de la cei care îţi vizitează “colţul de cuvinte”.

2.Pentru că poţi spune ce vrei, despre cine vrei, cum vrei şi fără să te intereseze în mod special vreo părere despre ce ai scris sau despre ce poză ai publicat. Desigur, trebuie sa mai respecţi şi un cod etic, dar dacă ai cei 7 ani de acasă, este suficient, zic eu.

3.Pentru că poţi să scoţi şi nişte bani în plus, de un suc, de o bere, de o atenţie acolo. Nu cred că sunt mulţi, ultima dată auzisem ceva de 100 de dolari (se poate şi mai mult, evident), dar e bine şi aşa, având în vedere că nu e chiar aşa o muncă de ocnă să stai vreo două ore pe zi, chiar mai puţin, şi să scrii ce te taie capu, nu?

4.Pentru că vrei să informezi, să te dăstainui… să comunici. Şi nu oricum, cu o lume variată care are gânduri şi experienţe diferite, care are o altă cultură. Mai pe scurt, pentru că vrei să cunoşti. (Şi aşa azi e chiar vital să ştii de toate)

5.Pentru că nu vrei să treci neobservat şi pentru că tu consideri că ai ceva de spus, ceva care ştii că ar interesa, captiva, emoţiona, informa… etc… Pentru că ştii că poţi.

6.Pentru că ai un domeniu pe care îl cunoşti bine, bine şi vezi cum alţii îl fac “praf” cu date eronate şi chestii care nu mai sunt de actualitate de un car de ani şi parcă nu prea îţi convine că toţi neştiutorii şi necunoscătorii abordează teme de care habar n-au. Dacă tot eşti in temă cu domeniul X de ce să nu te bagi? E şi păcat.

7.Pentru că aşa ai parte de un “public” mai mare decât cercul tău de prieteni. Plus că poţi cunoaşte persoane care sprijină ideile tale şi atunci vei ştii că… nu eşti singur pe lume 😛 :)).

8.Pentru că, să fim serioşi, o mare parte din prietenii tăi au dja blog, şi vrei să vezi şi tu cum e. Şi după ce scrii de vreo două ori aşa, incepe să îţi placă. 😛

9.Pentru că îţi place să fii poet, filosof, ironic, atotştiutor, cârcotaş, sarcastic.

10.Nu în ultimul rând, pentru că cine comentează la urmă, comentează mai bine!

Cam astea sunt o parte din motivele pentru care ţi-ai putea face un blog. Recunosc, singurul motiv pentru care eu mi-am făcut blog nu se regăseşte mai sus. Motivul este “De d-aia” (un al 11-lea motiv deci).

Încă ceva inainte de mult aşteptata încheiere: ai grijă unde îţi faci blog. Cele mai sigure adrese sunt:

WWW.BLOGGER.COM
WWW.WORDPRESS.COM
WWW.HAIPA.RO
WWW.VOCE.RO
WWW.ABLOG.RO
WWW.NIMIC.ORG

Şi ca să avem o argumentare ca la carte, cu pro şi contra la pachet, am găsit un post în care NU se recomanda crearea unui blog şi pe care poţi arunca lejer un ochi dacă faci click aici.

Mădă… Punct.

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a comment